طراحی فروشگاه اینترنتی

خرده فروشی و عمده فروشی آنلاین روز به روز در حال گسترش است. اینترنت رسانه‌ای است که می‌تواند فاصله‌ی میان ارائه دهندگان خدمات و کالا را با مصرف‌کنندگان نهایی به حداقل برساند. این ارتباط نزدیک برای هر دو طرف مفید است زیرا دست واسطه‌هایی که در نبود منابع اطلاعاتی به سودهای کلانی دست پیدا می‌کنند را کوتاه می‌کند.
راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی به مراتب هزینه‌های کمتری دارد. هزینه‌های راه‌اندازی، نگهداری و تغییرات هزینه‌هایی هستند که می‌بایست در هر سیستم فروشگاهی مورد توجه قرار بگیرند.
بسته به نوع تعامل ارائه دهندگان خدمت و کالا با گیرندگان خدمت و کالا، سیستم‌های متنوع و فرآیندهای متنوعی قابل پیاده‌سازی است.
برخی از انواع متداول فروش اینترنتی عبارتند از: خرده فروشی، فروش عمده، فروش و دریافت سفارش از نمایندگان و واسطه‌گری فروش میان تامین‌کنندگان و مصرف کنندگان.
هرچند راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های کمتری به دنبال دارد، با این حال از برخی نکات مهم برای موفقیت چنین کسب‌ و کارهایی نباید غافل بود.
همانند یک فروشگاه فیزیکی، امکانات ارسال و پخش کالا همچنان به صورت فیزیکی به انجام می‌رسد و در این بخش می‌بایست پیش‌بینی‌های لازم برای حجم پیش‌بینی شده‌ی فروش به انجام برسد. مدیریت انبار، روش حمل و ارسال، روش بسته‌بندی، هزینه‌های جانبی ارسال و در نهایت شیوه‌ی بازگشت و راستی‌آزمایی در خطاهای احتمالی از مواردی است که پیش از راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌بایست در مورد آن‌ها به یک برنامه‌ی دقیق و جامع دست پیدا کرد.
از دیگر مواردی که پیش از راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین کالا باید مورد توجه قرار بگیرد، شیوه‌ی بازاریابی و جلب اعتماد مشتریان است.
در فروش فیزیکی، ارتباط رودررو می‌تواند به عنوان ابزاری برای جلب اعتماد و روش‌های سنتی بازاریابی به عنوان ابزاری برای افزایش فروش در نظر گرفته شود. ولی در یک فروشگاه اینترنتی این رسانه‌ها تا حد زیادی قابل دسترسی و استفاده نیستند. بنابراین لازمه‌ی موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، انجام پیش‌بینی‌های لازم برای موارد فوق است.
تحقیقات زیادی در خصوص شیوه‌ی جلب اعتماد آنلاین به انجام رسیده است و نتایج آن کمک زیادی در پیاده‌سازی یک فروشگاه موفق اینترنتی به حساب می‌آیند.
با توجه به موارد گفته شده، نخستین گام برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی جدید، مشاوره و برنامه‌ریزی دقیق و سخت‌گیرانه است.
پس از برنامه‌ریزی و تحلیل بازار و شرایط موجود، اجرای کار با کیفیت و رعایت اصول فنی روز گام دومی است که چنانچه به خوبی برداشته نشود، تلاش‌های انجام شده در گام اول به نتیجه نخواهند رسید.
ما در نیرا وب با کسب دانش روز و کسب تجربه در پیاده‌سازی چندین فروشگاه اینترنتی در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم مشاوری خبره در تحلیل و برنامه‌ریزی و یک مجری خوب در پیاده‌سازی انواع فروشگاه‌های اینترنتی و سیستم‌های ثبت و دریافت سفارش اینترنتی به شمار آییم.
پیاده‌سازی فنی یک سیستم آنلاین فروش و دریافت سفارش با ابزارها و روش‌های گوناگونی قابل انجام است. فروشگاه‌هایی با حجم کوچک‌ترو حجم تراکنش‌های کمتر، به سادگی و در زمانی کوتاه با استفاده از سیستم‌های فروشگاهی مختلف قابل پیاده‌سازی هستند و در طرف مقابل فروشگاه‌های پیچیده‌تر و با فرآیندهای سفارشی قابلیت پیاده‌سازی به صورت سفارشی و با برنامه‌نویسی تخصصی به انجام خواهند رسید.